مانیتور استوک وارداتی و مانیتور کارکرده داخلی و عمر مفید آنها

مانیتور استوک ؟

مانیتور استوک به مانیتوری گفته می شود که بصورت مستعمل وارد کشور شده است.

درجه بندی مانیتور استوک

این نمایشگرها از لحاظ کیفیت، درجه بندی های متفاوتی دارند.وارد کنندگان و فروشندگان آن ها را به گرید A و B تقسیم بندی می کنند. گرید A به کیفیتی گفته می شود که صفحه نمایشگر دارای خط و خش، هاله و یا شکستگی نمی باشد و دارای بدنه و پایه تمیزی نیز می باشد. گرید B به نمایشگری اطلاق می شود که دارای احتمالا هاله یا خط و خش در بدنه و صفحه نمایش می باشد.

مانیتور استوک از لحاظ نوع و سایز صفحه نمایش

Monitor stock از نظر شکل و اندازه دارای انواع مختلفی می باشد.نمایشگر مربع و واید (مستطیل) دونوع آن می باشند. از لحاظ سایز هم می توان به مانیتور استوک 15 اینچ، 16 اینچ، 17 اینج، 19 اینچ، 20اینچ، 22 اینچ، 23اینچ،24 اینچ و…اشاره کرد.

برند های پر فروش مانیتور استوک

از جمله برندهای پرفروش بازار ایران می توان به Dell, Hp, Acer, Lenovo اشاره کرد.البته برندهای دیگری نیز وجود دارند مانند viewsonic و…که استقبال مشتریان از آنها کمتر می باشد.
عوامل موثر در قیمت
گرید، اندازه، برند و پورت ها در قیمت نمایشگر تاثییر گذار هستند. معمولا این نمایشگرها دارای پورت های vga, dvi, display, hdmi, usb و…می باشند.هرکدام از این پورت ها در قیمت تاثیرگذار هستند. مانیتور استوک

مانیتور کارکرده ؟

به مانیتور هایی که در داخل کشور مورد استفاده قرار گرفتند و اکثرا هم از شرکت ها، ادارات و افراد خریداری شده اند، مانیتور کارکرده می گویند. از جمله برندهای مانیتور کارکرده که در بازار داخل بیشترین فروش را دارند می توان به Lg, Samsung, Aoc, Asus و..اشاره کرد.

کیفیت مانیتور کارکرده

معمولا مانیتور استوک نسبت به مانیتور کارکرده از درجه کیفی بالاتری برخوردار می باشند چراکه این مانیتورها سفارش و یا ساخت کشورهای اروپایی و آمریکا می باشند. مانیتور کارکرده سفارش آسیا و ساخت چین می باشند.البته مانیتور کارکرده با درجه کیفی بالا نیز وجود دارد که برای مقاصد خاصی مورد استفاده واقع می شوند و از قیمت بالاتری برخوردارند.

طول عمر مانیتور استوک و مانیتور کارکرده

سوالی که برای اکثر خریداران مانیتور کارکرده و Monitor Stock پیش می آید این است که این نمایشگرها چند سال عمر می کنند؟ هیچ فروشنده و یا هیچ واردکننده ای نمی تواند با اطمینان و بطور دقیق عمر این نمایشگرها را تخمین بزند. بیشتر خرابی نمایشگرها از برد تغذیه آن ها می باشد که آن هم بستگی به طول عمر و کیفیت خازن های بکار برده شده در آن دارد. در صورتی که نمایشگر دچار ضربه، آبخوردگی و…شود، دیگر فرقی ندارد استوک و کارکرده با شد یا نو، چون در صورت آسیب دیدن پنل یا همان صفحه نمایش، نمایشگر دیگر ارزش تعمیر ندارد و از کار می افتد. ما در تازه رایانه با توجه به تجربه و سابقه کاری مرتبط با فروش و تعمیرات انواع نمایشگر، اعلام می کنیم که بیش از 95 درصد نمایشگرهای استوک فروخته شده، حداقل برای 4-5 سال بعد هم قابلیت استفاده دارند و اگر خرابی هم در آنها رخ دهد از مدار تغذیه می باشد که اکثرا با تعویض خازن ها رفع می گردد.

دلیل استقبال زیاد از مانیتور استوک در ایران چیست؟

می توان گفت اولین و مهمترین دلیل آن قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا می باشد. بعد از گرانی دلار، عدم فعالیت برندهایی مثل سامسونگ و ال جی در بازار ایران و کمبود کالا قیمت نمایشگر بشدت در بازار بالا رفت.تا جایی که تقریبا قیمت نمایشگر 19 اینچ نو تقریبا معادل قیمت دو عدد مانیتور استوک 19 اینچ می باشد .(تا زمان نگارش این مقاله) شاید این گفته کاملا صحیح نباشد ولی ما براساس تجربیات مشتریان و سابقه کاری خود اینگونه استنباط می کنیم که کیفیت ساخت مانیتور استوک از نمایشگر نو بالاتر است. چرا مانیتور استوک و مانیتور کارکرده را از تازه رایانه بخریم؟ مانیتور استوک و مانیتور کارکرده در تازه رایانه با نهایت دقت مورد تست قرار می گیرند تا دارای کوچکترین ایرادی نباشند. در کنار این دقت و حساسیت در تست و برسی نمایشگرها برای اطمینان خاطر خریداران، تمامی مانیتور های استوک و کارکرده با حداقل یک ماه گارانتی بفروش می رسند. بهترین قیمت با گارانتی را در تازه رایانه پیدا خواهید کرد. مانیتور کارکرده نتیجه گیری Monitor Stock و کارکرده دارای کیفیت، گرید و سایز بندی های مختلفی هستند.مانیتور استوک از کیفیت ساخت بالایی برخوردار می باشند. برای اطمینان در خرید توصیه می شود که از مرجعی معتبر با بهترین قیمت و گارانتی خریداری کنید.        
مانیتور استوک و کارکرده
حامد دالوند
فروردین 14, 1399